Snart LU!

Nästa vecka åker vi till LU 2018, ska bli sååå kul! Kommer inte att ställa några djur på plats, de som åker med är sålda djur. Denver, Flora, Marianne & Emil flyttar till Malin på Gotland för fortsatt avel. Alvedon följer med till Elisabeth i Stockholm. Många kaniner som flyttar nu, drar främst ner på dem som jag känner att jag har avlat färdigt på. Trevliga avelsdjur, men med ett begränsat utrymme för djuren så måste jag göra plats för lite nytt blod och nya avkommor! Önskar att jag hade obegränsat med utrymme för alla pälsklingarna! Ådrie har också flyttat ut för ett tag sedan, hon har blivit stallkanin hos en god vän till mig - hon lever lyxliv!

Donna & Emla är parade med Lexus (DVV) där jag tänkt spara någon av ungarna till mitt projekt, resten kommer att säljas till kel. Närmare våren kommer det dubbelmanade ungar som främst säljes till avel.