Hösten är här!

Vilken sommar vi haft! Men nu går vi mot höst och mkt har hänt i kaningården sedan sist. Blev ingen utställning i juni för min del, då kaninerna dels fällde - men Ronja som jag tyckte var viktigast såg hemsk ut med sina stora kala fläckar!! Kunde då inte heller para henne som planerat. Inte fick jag ställa henne nu i augusti heller då hon tyckte det var dax för fällning igen :/ Jag gav upp och parade henne med Charlie, hoppas på att kunna ställa henne under vt istället! Hennes stambokföring får helt enkelt vänta, håller tummarna att hon kommer i form igen! Ungarna anländer iaf när som helst!! =)

Alla ungar har flyttat till sina nya hem. Har endast behållit en hane, Doddo som är zobelsiames. Han ska få fortsätta i avel, han & Emla blir ett perfekt avelspar.

Har köpt in (läs bytt in) en ny avelshane, han är madagaskar och efter min kära Dante ( som var min första avkomma efter lejonen). Modern kommer också från mig. Dante har en vädligt bra kropp, som jag tycker att lilla Pepsi också fått. Manen har han fått från sin mor. Tror Pepsi kan bli riktigt fin! Uppfödare är Anette Sjölund på Backtimjans i Övik.

Sen ÄNTLIGEN, rasen jag tänkt börja med (lite smått till en början iaf) har anlänt!! Ett avelspar Cashmere vädur, dom kommer från Susanna Östman i Finland (hanen födds i sverige). Dom är madagaskar och hanen mantlad. De ska båda ställas och stambokföras, sen blir det ungar i vår. Blir otroligt spännande!!